torsdag 22 september 2011

Mystorsdag på ÖF

Mysmåndag tänkte jag, sen insåg jag att det är torsdag
och så kom småpaniken som ett brev på posten
(eller ett mail snarare).

Hjälp, i övermorgon är det dop. A ja.
Städa, baka, stryka, prova mina egna kläder sjutton
gånger (rata, ta till nåder, rata igen osv.).
Sen handla, duka, hämta beställda varor osv. Ojoj.

I alla fall, idag var vi på sångstund på öppna förskolan,
och oj så mysigt det var! Extra kul att gå dit med
söstra mi. Barnen hade jättekul och sov sen extra gott.
Mammorna blev nöjda (och varma!!).
Sen lite hemmahäng och nu känner jag att även den
ömma modern blev trött av sångstunden.

Ikväll ska jag bort (ångra på den!) men det blir säkert
trevligt och förhoppningsvis blir det inte så långvarigt.
Tjipp!

5 kommentarer:

Petra sa...

Grattis grattis till sötisen.
Kram

Bloggande 4barnsmamma sa...

Vi har fortfarande inte bestämt dop-datum!
Visst är det trevligt med öppna!
Vi är där flera dagar i veckan, haha och oftast med svägerskorna o kusinerna:)
Kram S.

Mina dagar sa...

Hi hi hi...åh, vad jag kommer ihåg småbarnstiden då tiden gick såååå fort. Man kunde ju komma på kl.19.00 att man inte borstat tänderna eller duschat ännu:) Man hade ju FULLT upp!

Men din lilla Sofia är ju söt som en sockertopp!

Hoppas allt kommer att gå bra med dopet.
Hoppas också att det blev en trevlig kväll!
Kram Eva

Anonym sa...

jag tror jag ska börja hänga lite på öf jag med, fick reda på i måndags på föräldragruppen att de har babyträffar. hade nog varit bra att få reda på det lite tidigare, verkar mysigt :)

Omentjej sa...

Petra: Tack! Vad kul att ha dig här igen!

S: Supermysigt, som syrran sa "det är som att komma hem till någon"

Eva: Tack! Det blev en trevlig kväll, fick chansen att träffa några grannar lite mer så det var ju bra. :)
Visst har man fullt upp, mycket mer så än jag hade trott!

Killmamman: Åh, synd att du inte visste tidigare! Babygrupp är så mysigt, fullt med glada småttingar!