tisdag 22 november 2011

Bröllopsmardrömmar

Nu har de kickat igång, de där mardrömmarna som jag
haft till och från under många år. Jag antar att de bara
kommer eskalera ju närmare juni vi kommer.

Inatt var det dels 10 min. kvar till vigseln och jag stod
osminkad med håret i en enda röra.

En annan dröm inatt: dags för vigsel (men jag hade något
längre tid på mig) och jag står i en underklänning eller
slapparkläder av ngt slag. VAD ska jag ha på mig undrar
jag i panik! I frysboxen ligger syrrans klänning som jag
blir erbjuden att låna men den är dekorerad med glitter
och elektriska adventsljus i urringningen (!!!).
Jag springer genom ett museum (som visar sig vara min
gamla arbetsplats Hallwylska palatset fast allt ser
annorlunda ut) och river bland kläderna i en affär som
verkar ligga i mitt gamla gymnasium.
Tolkning på det någon?

2 kommentarer:

Miss M sa...

Hahaha, lite julstress kombo weddingnerves kanske ;) KRAM

Omentjej sa...

Miss M: Låter troligt! Jag har knappt fattat att det är så nära jul, hjälp! KRAM!