fredag 25 november 2011

Högtidsstund, puré + en igelkott och en häst

Me so happy: ikväll börjar äntligen På Spåret.
Den enda vettiga och värda fredagsunderhållningen på tv.
Som jag har längtat.

Till detta härliga program måste man ju ha ost & kex!
Detta kom jag på mitt i puréverkstaden (har nu gjort morots-
och rotselleripuré, båda blandade med lite potatis och matfett)
samtidigt som hemglassbilen kom och Fia blev ledsen.
The stress!

Skickade mannen att köpa sundborn punsch (smarr) och sedan
gick hela familjen till Ica. Så ja!

Fia fick smaka rotselleri och smaskade i sig. Äpple har hon också
fått ídag och det var såklart populärt.

Inatt drömde jag om en ilsken häst som var efter mig - inne i
mamma och pappas hus. Hjälp. Dessutom drömde jag att jag inte
fick lifta med den här igelkotten för hennes mamma hade sagt åt
henne att skämma bort sig själv (vet inte hur det hängde ihop
riktigt ;). Men det var ok, hon är så värd att skämmas bort!

3 kommentarer:

Lisa sa...

Jag var rysligt förväntansfull när jag bänkade mig i soffan i fredags, som jag har längtat! Värdelös är jag, men kul ändå. Kommande fredag är jag också grymt peppad på då det är Anna-charlotta & Ylva mot Christer och Morgan. Förväntningarna är skyhöga! Haha

Sara sa...

oahahahahah - förlåt! :)

Omentjej sa...

Lisa: Vi skrapade ihop 39 poäng denna gång och 34 nu i fredags. Vi tävlar på blodigt allvar och fick inte ens poäng för Agneta Fältskog fast jag kunde, bara för att Haags ryckte före... Hm! :)

sara: Det är förlåtet! :D