fredag 10 februari 2012

Stackars lilla feber-Fia

Usch då, en jobbig natt har vi haft då Fia vaknade
ofta och skrek/grät närapå otröstligt. Vi turades
om att vanka med henne och framåt morgonkvisten
sov hon nog ett par timmar i alla fall.

Tror vi har förklaringen idag så hon har feber & snuva.
Min lilla spralliga tös är inte alls sitt vanliga jag, alldeles
simmig på ögonen, väldigt lugn och trött.
Försöker få i henne mycket vätska.

Med en sovande bebis i famnen passar jag på att kolla
upp div. saker inför bröllopet, som frisör (fi fanken vad
dyrt det är bara för att det står "brud" framför, skulle
vilja mörka det men ev. går det inte att dölja ;D).

Hur som helst, pyttelite bra för mamman att få lite gjort,
men jättesynd om dottern som mår så uschligt.

2 kommentarer:

Fifi sa...

Stackars liten, hoppas hon blir bra snart!

Omentjej sa...

Fifi: Tack! Funderar på om det trots allt är tänderna som spökar... det är ju faktiskt många som får feber och snuva av det (inkl. jag själv med min jäkla visdomstand) sen kan ju sjukvårde/forskningen el. whatever säga vad de vill om det.