tisdag 11 september 2012

Älskade ungen min vad du busar



Följande är ett urval av dagens bus hittills:

Tuggat grus (inget nytt där)
Ätit gammalt torrt gräs (den var ganska ny)
Rört runt i jorden i mina planteringar
Försökt (& delvis lyckats) finta mig och mormor för att få tag på plommon
Försökt klättra upp på bordet genom att hålla i kanten och stå på två stolar samtidigt (de gled isär och hon ramlade ned på golvet med dramatisk gråt som följd)
Ätit böcker (inte minst "fårullen" i miffyboken om bondgården)
Ätit kläder
Fipplat upp tejpen på några up&goblöjor (note to self: förvara inte öppnat paket på golvet)
Vält ut två av soffans ryggkuddar på golvet, än så länge
Fått tag i min (tomma) temugg. Den höll.

Hon har däremot inte tuggat i sig av lejonets man och svans eftersom jag flyttade det utom räckhåll igår, den stackarn får nog stanna där tills mitt älskade lilla barn inte stoppar precis allt i munnen längre.

Update: nu är tre av soffkuddarna nere. Nr. tre fick även dragkedjan öppnad och den smaskiga stoppningen åkte in i munnen. Litet tips till fredagens filmkväll kanske?

Inga kommentarer: