torsdag 18 oktober 2012

Aj som bara den, och aldrig mera nagellack...?

Vi premiärcyklade igår! Efter några inledande missar (just ja, man kan inte sätta fast barnet i cykelsitsen och sen gå till dörren och låsa, då välter cykeln - alltså, jag gick inte ifrån, jag tog loss henne igen) och något vingligt tramptag i början gick det ju strålande bra och Fia verkade tycka det var ok. Hon sa just ingenting.

Men: när man ska krångla sig ut genom en stor metallgrind med barn i sitsen, och därmed obalanserad cykel, kan det hända att man slår i sin armbåge - hårt - i nämnda metallgrind.
Då kan det göra ont.
När man dagen efter lägger ner sin armbåge på bordet och det ömmar som bara den, då kommer man ihåg vad som inträffade dagen innan.

Annat som inträffade igår var att jag skulle måla naglarna för första gången sen jag fick Fia (glömde ju till bröllopet). Hade äntligen hittat en sjysst mörkt röd, nästan rödbrun färg (inspirerad av Fraidi) men otålig som jag är samt med litet vaket barn i krokarna blev det kalabalik och geggigt lack på hela högra handen. Svårt som attan att få bort var det också och vi skulle på kalas... Aggressivo!
Nu känner jag att min nagellackskarriär kanske får vara över (utom på tårna, har alltid lack på tårna).

Just ja, kalas!! Finaste Ebba fyllde år igår! Wow. Stora tjejen! :) Ett toppenkalas bjöd hon på, tack för det! :)

4 kommentarer:

Frida sa...

Nagellackstips från en annan otålig och klumpig tjej:
1) Måla bara då barnet sover
2) Använd snabbtorkande överlack, typ Seche Vite
3) Se till att du har tid att vänta efteråt, passa på att göra innan du sätter på en film tex.

Go, go, go!

Linda sa...

Ajajaj.......men ge inte upp nagellacket!! Instammer dessutom i Fridas tips om snabbtorkande overlack! Ovarderligt!
Kram!

Anonym sa...

Jag gillar också sån remover som är på burk, som man bara stoppar ner fingret i. Då är det enkelt att göra om bara ett finger, utan att kladda ner alla andra. Finns på tex kicks. Även det tipset kan vi tacka Fraidi för :) / J

Omentjej sa...

Alla: Tack för pepp och tips! Seche vite skall inhandlas och nu har jag ju vågat mig på att lacka igen med fint resultat! Tjohej! :)