torsdag 18 oktober 2012

Dagens mat: risotto med gorgonzola osv.

Galet tufft yogapass idag (tema bålstabilitet och den som tyckte det var jobbigast var en tjej som i vanliga fall kör styrketräning och pump).

Efter detta smakade det extra gott med dragonstekt kyckling och risotto med gorgonzola, päron och valnötter. Mums! Tyvärr har jag ingen bild, men jag tycker iofs det är sällan risotto ser lika gott ut som det smakar. Det var i alla fall första gången jag gjorde risotto och jag är väldigt nöjd med hur krämig och fluffig den blev.

Tack för ert stöd ang. nagellack förresten. :) Jag lovar att försöka igen och att skaffa ett överlack. Men det där med överlack... det brukar ju bara smeta ut det färgade lacket...? Eller är det mitt bristande tålamod som är problemet även här?

3 kommentarer:

Petra sa...

Du skall köpa överllacket Seche Vite. Du målar på ditt nagellack i två lager och på engång målar du på Seche Vite. Det varken smetar eller färgar av sig i flaskan. Köps på Kicks ca 129 kr.
Kram

Camillas dagar sa...

Åh, vilken jobbig yoga... men säkert jättebra för mage och rygg. Jag kom äntligen iväg på spinning i dag och känner mig så nöjd med det. :D
Gud så gott med risotto! Jag har bara gjort det ett par gånger och då gjorde jag kantarellrisotto. Mums!
Ha en riktigt fin helg! Jag kör jobbhelg hela helgen, men det går det också. Ledig fredag och måndag i stället. :)
Kram!

Omentjej sa...

Petra: Tack, skall inhandlas!

Camilla: Mm, kantarellrisotto! Så gott! I Italien åt vi en med grön sparris och parmaskinka och sen gjorde Daniel den ett par gånger, också grymt god! Hoppas jobbhelgen var bra! Kram!