söndag 7 oktober 2012

Solsöndag x 2

För det första: vilket väder denna helg!
Det är denna bild jag har av oktober: hög, klarblå himmel med frisk luft och strålande sol som spelar i vackert röd- och orangeskiftande lövverk.

Igår var maken borta hela dagen så jag & Fia var på stan och blev sen bjudna på middag (köttgryta, nyupptagen hälsingepotatis och en smaskig broccoli direkt från bondens marknad). Bakelse på det. :)

Idag har vi promenerat, fixat lite inne och tagit det lugnt. Familjen är och handlar och jag har förberett en nötfärs- och morotsgratäng med pastaskruvar och timjan. Recept i senaste Vi föräldrar. Morötter är ju galet gott och i senaste numret var det morotsfrossa, vad sägs om pannacotta med morotsspegel? Måste provas, säger jag!

Min lavendel, som stått i en kasse utanför dörren i tre veckor (!) måste ner i jorden också.
Och björnbär har vi plockat, än är inte säsongen slut!
 
Sol nr 2 då? Jo, det är väl säsongspremiär av Solsidan ikväll? Hurra!

Inga kommentarer: