söndag 18 november 2012

Ensamlördag och gråsöndag

Igår åkte Daniel och Fia norrut, Daniel skulle bl.a. på hockey med sin pappa och Fia hängde med sin farmor och sina kusiner.

Jag var ensam hemma, det var första gången sen Fia föddes som jag var ensam så länge.
Alltid annars när vi haft barnvakt gör vi ju annat, med andra. Nu passade jag på att bara vara.

Idag är det blygrått och smått men ihärdigt regn. Fia och jag cyklade till ishallen och tittade på en halv hockeymatch, eller tittade förresten... vi tittade i tre minuter och sen fick jag jaga bebis.
Vi gav upp och trampade hem igen och alla mina planer för resten av dagen förvandlades till en stor önskan om att bara vara hemma tillsammans. Min man kommer inte ha något emot det. ;)

Önskar er en skön söndag!

1 kommentar:

Camillas dagar sa...

Det är mysigt att vara själv ibland och att få längta lite. :)
Hoppas att du har familjen samlad igen nu.
Kram!