onsdag 13 februari 2013

En lista

1. Hur gammal är du?35
2. Hur gammal känner du dig?
25
3. Vad har du gjort i dag?
Varit på begravning. Ljus och fin och alldeles fruktansvärt sorglig. Mysig och rolig och fin mottagning efteråt.
4. Vilken film såg du senast?
The Master (nej nej, rekommenderas ej)
5. Vem ringde du senast?
Tror det var min syster på väg till kapellet imorse.
6. Är du besatt av någonting?
Blir periodvis besatt av allt möjligt: ett spel, något ätbart, pussel...
7. Är du rädd för blod?
Nix.
8. Beskriv platsen du befinner dig på just nu?
Hemma i soffan.
9. Kan du nämna fem statsministrar under 1900-talet i Sverige?
Per Albin Hansson, Olof Palme, Ingvar Carlsson, Göran Persson, Carl Bildt.
(Samma som Frida :)
10. Googlade du för att få fram svaret på föregående fråga?
Nej.
11. Vilken färg är dominerande i din garderob?
Tror jag har ganska jämnt mellan färgerna. Men dominerande är nog blått, rött, svart, vitt, grått & ljusrosa.
12. När vaknade du i dag?
Halv sex gick larmet idag eftersom vi skulle resa en bit på morgonen.
13. Vilken är din favorithögtid? Jul eller påsk. Jul kanske vinner.
14. Var i världen skulle du vilja befinna dig just nu?
Precis där jag är.
15. Nämn en plats i världen du besökt som du aldrig vill återvända till?
Aiya Napa, vilket gräsligt ställe. Tur att vi bara var där en kväll.
16. Hur vill du tillbringa din pension?
Läsa, sy, lösa korsord, pyssla i trädgården, resa med min man, umgås med familj & vänner. Jag har redan typiska pensionärsintressen så jag tror jag kommer trivas ypperligt. :)
17. Vad lyssnar du på just nu?
Fias småprat.
18. Har du någon gång brutit ett ben?
Nope.
19. Vilka fem saker vill du inte vara utan i ditt skafferi/kyl?  
Mjölk, ägg, mjöl ska man alltid ha hemma sa min mormor. Kaffe. Smör.
20. Vem är din favoritkändis?
Anthony Andrews.
21. Vad är du på för humör just nu?
Sorgsen och trött men ändå glad och tacksam för en hel massa saker.
22. Vilka världsdelar har du varit i?
Europa, Nordamerika, Asien
23. Snarkar du?
Det händer visst...
24. Vilka yrken har du provat på?
Au pair light (bara dagtid, ngn gång i veckan, i min egen stad), receptionist, museiguide, ekonomiassistent.
25. Hur går du helst klädd?
Klänning och kofta men på senare tid har det mest blivit jeans & t-shirt.
26. Vilket stjärntecken är du född i?
Tvillingarna/kräftan (precis på gränsen).
27. Vilket är ditt favoritgodis?
Lakrits, choklad, mint, nötter.
28. Vad sa du senast?
Hm, vet ej.
29. Vilket var ditt bästa ämne i skolan?
Historia, svenska, engelska.
30. Vad har du på dig just nu?
Mysbyxor, linne, kofta.
31. Vilken är din favoritaffär?
Ica :)
33. Vad har du i dina fickor?
Nycklar, kort, passerbricka till jobbet, telefon, kvitton, lappar, papper mm. mm. Katastrof.
34. Vad köpte du senast?
Stövlar (som jag ska skicka tillbaka).
35. Hur många gånger har du flyttat?
4
36. Om du var fast ensam på en öde ö, vilka tre saker skulle du ta med?
Antar att man inte får ta med en människa så... en dator, en läsplatta fulladdad med böcker (hellre riktiga böcker men då blir ju urvalet så begränsat) och ett kylskåp kanske. Ön är såklart solig och då låtsas vi att mina prylar funkar finemang enbart på solenergi.
37. Är du morgon- eller kvällsmänniska?
Kvällen är min tid.
38. Senaste filmen du såg på bio?
Skyfall
39. Har du blivit sydd någon gång?
Ja, efter att ha opererat bort ett myom.
40. Har du någon gång badat naken utomhus?
Har hänt.
41. Vad åt du till frukost?
Hembakt bröd (maken) med pepparsalami, brie och paprika.
42. Hur såg ditt liv ut för tio år sedan?
Pluggade min sista termin (konstvetenskap) och skrev uppsats om två epitafier i domkyrkan. Hade blivit sambo, bodde på stan och levde loppan.
43. Har du någon gång åkt dit för fortkörning?
Nej.
45. Var lägger du din mobiltelefon när du sover?
Där jag sist lade den, vilket kan vara nästan var som helst.
46. Vad var det sista du åt?
Fil med müsli.
48. Är du blyg?
Nej, men kan vara ganska tillbakadragen beroende på situation.
49. Vilken var den senaste konserten du var på?
Ojdå det är så sällsynt så... men det var nog Depeche Mode i Globen för 3-4 år sen. Hehe.
50. Vad heter du i andra namn?
Marie Johanna
51. Har du varit med om en bilolycka?
Ja, voltade när jag var 16 år.
52. Har du något bevarat inom dig som ingen annan vet?
Of course.
53. Vilken är den roligaste träningsformen?
Yoga.
54. Har du några husdjur?
Tyvärr.
55. Vill du gifta dig?
Ja, visserligen redan gjort men kan tänka mig att förnya våra löften så småningom.
56. Var växte dina föräldrar upp?
Pappa i Västerås, mamma i Lödöse.
57. Har du någon gång ringt polisen?Nej
58. Har du svenskt ursprung?
Ja, men det finns en och annan vallon och finne långt tillbaka.
59. Har du, eller har haft, något smeknamn?
Emschen & Emmis är väl de vanligaste.
60. Vilka är dina största svagheter?
Kort stubin ibland och ganska långsint (beror på vad det gäller). Växlar mellan gott & bottenlågt självförtroende. Tar ofta saker personligt fast det inte är menat så.

1 kommentar:

Camillas dagar sa...

Roligt att läsa dina svar. :D