söndag 10 februari 2013

Lite söndagslyx

Vi lämnade skruttis (som fortfarande är dålig i magen men iaf inte smittar) till mormor och morfar och tog bussen ner på stan. Efter att ha klarat av diverse ärenden (roligt praktiska som ullvantar till frusen dott samt inpregnering till nya snygga stövlar, dystert praktiska som kompletteringsplagg till fasters begravning) gick vi till en av stadens gamla italienare och åt en riktigt god middag.

Pasta med oxfilé, soltorkade tomater & kronärtskockor, chianti till det.
Panna cotta med limoncellosås och smulade kardemummakex, cappuccino till det.

Jag har känt mig lite hängig & frusen några dagar, vet inte om det är baciller eller den stora tröttheten som spökar. Men jag laddar inför yogan imorgon. ser fram emot stövlarna jag beställt (det blir duell mellan de jag köpte igår och de jag beställt idag) och ser fram emot att börja på ny bok ikväll.

Läste förresten ut Svinalängorna idag. Väldigt gripande, varm, roande, hemsk... Man känner kärleken trots det avskyvärda.

Läggdags nu för länge sedan känner jag, sov gott.

Inga kommentarer: