torsdag 14 februari 2013

Två år

Idag för två år sedan tillbringade vi en underbar vårdag i New York. Det var +17 grader och fåglarna kvittrade. Efter en skön dag med museum, linbanetur och sushi friade min älskade Daniel vid skridskobanan i Central Park. Galet lyckliga och med tårfläckade kinder gick vi sedan ner för att hyra skridskor och ta en romantisk tur men det visade sig att hela banan var bokad av en skola.
No worries, vi åkte till Little Italy och åt middag i stället.

Jag glömmer aldrig känslan, vilken lycka! En av de absolut bästa dagarna i mitt liv.
Imorse kom min älskade man hem från hockeyn med en stor bukett röda rosor.

Jag är hemma med ont i magen, men det börjar bli bättre så nu ska jag ta mig samman och åka till jobbet.

Hoppas alla har en fin dag! Man behöver inte se den här dagen som en konsumtionsdag, man kan se den som en påminnelse om att ta vara på allt gott man har i livet, tänka lite extra på dem man älskar och vara lite extra glad och trevlig mot sina medmänniskor. Kram!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis på 2-årsdagen och stor kram till dig :-)
/Mellan

Anonym sa...

Helt klart!
Ja, underbart är livet om man omges av människor som man älskar och älskas utav :)

Omentjej sa...

Mellan: Tack kära du, stor kram tillbaka!

turez: så är det! :)

Camillas dagar sa...

Grattis till er! :D
Jag minns er New York-resa som om den var i går. Så härliga bilder du bjöd på, det kändes nästan som att man var där själv.