torsdag 14 mars 2013

Fever!

Hon har inte alls varit sitt vanliga jag sa dagispersonalen idag när jag hämtade min lilla skatt. Ledsen, ropat mycket efter mig, hängig och inte ätit mat.
Kollade tempen när vi kom hem. Feber. Tempen har stigit under kvällen och hon har fått en djup besvärlig hosta. Med blanka ögon och skälvande andning somnade hon till slut halv nio.

Vi är solokvist eftersom maken nyss anlänt till Björnrike för en skidhelg.
Vab imorgon.

Nu ser jag en fransk film om en flicka som känner sig osynlig. Gillar den mycket hittills.
"On the sly" på engelska. "A pas de loup" på franska (vet inte hur jag skriver annat än vanligt a eller á    på paddan).

Men snart blir det godnatt.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Om det funkar som på iphonen så håller du a intrycckt så får du upp en lista med alternativ. /j

Omentjej sa...

J: Då är det lika men knasigt nog får jag bara ett alternativ...?