tisdag 4 juni 2013

Om en dag och en helg och lite så...

Dagen började sisådär. Sådan muskelvärk att jag knappt kunde röra huvudet (efter gårdagens mördarpass i yoga) och jag smorde in mig i tigerbalsam. Sommarens nya doft tänkte jag... ;)
 
Hur som helst, när vi kom utanför dörren visade det sig att någon stulit Daniels cykel under natten. Fy vad arga och ledsna vi blev, men framför allt känns det väldigt obehagligt att någon varit in på tomten medan vi legat och sovit. Nu blir det till att krångla in cykeln i garaget varje kväll. Puh.
 
En annan sak när vi kommit ut: fick raskt vända in igen och byta från min supertunna sommarklänning till långbyxor, tröja och jacka. Vilket temperaturfall!
 
Håret som växt som ogräs under våren föll offer för frisör-Sofias sax på förmiddagen. Kära nån så skönt, nu ligger håret käckt efter käkbenet igen och är snyggt uppklippt i nacken. Smet in på HM efteråt, hittade ett par långa dressade shorts, ett par skojiga kortare mönstrade shorts och en tunn sval ärmlös top (ett fynd för 50 pickadoller).

Tjejens nya kläder
I helgen var vi i stugan. Fia och jag åkte buss och tåg. På bussen till Uppsala sov hon, nemas problemas. På tåget var det värre: tryckande värme, inte mindre än tre spännande bebisar som Fia ville titta närmare på medan mamman fick ont i magen och inte alls hade lust att jaga snart-tvååring på krängande godståg medan halva packningen låg utspridd över våra säten. Men jag mutade gradvis med olika saker. Mammorna till 8-månadersbebisarna var oändligt tålmodiga och pratade älskvärt med både sina ledsna (läs otröstliga) små och alla andra, såg avslappnat svala ut och matade sina barn med hemgjord puré. Ja ja tänkte jag, vänta tills era skatter är snart-två. Då är ni nog också svettiga, stressade och begivna på alla former av mutor... ;)
Så här fint hade vi på dagen
Vi kom i alla fram och hade det jättebra. Fick en massa gjort, som att klippa jättehögt tjockt gräs och fixa potatisland osv. osv. Jag sprang just ingenting som jag hade tänkt men fick desto mer styrketräning. :)
...och så här fint på kvällen, fast bilden visar inte hur rosa det faktiskt var.
På söndagen åkte vi hem igen och så hade den fina helgen passerat.

Tro nu inte att jag gett upp springandet, jag har bara inte hunnit. Igår var det yoga och idag jobbar Daniel sent och jag hade tänkt ha honom och Fia med som mina personliga tränare när det är dags att dra igång på allvar.

1 kommentar:

Camillas dagar sa...

Oj! Inte konstigt att du inte hunnit blogga så mycket! Jisses vad ni rest runt, shoppat och jobbat i trädgården.
Men surt med cykeln!!! Jag skulle bli galen om någon tog min cykel. Han har inte fått tillbaka den via polisen eller så?!
Kram och ha en fin söndag! Jogga lugnt! ;)