söndag 4 augusti 2013

Tjejens nya appar


Nu har jag bestämt mig på allvar och satt upp ett mål för viktminskning och träning.
Jag har inte haft några tydliga mål på länge och jag har slarvat väldigt med kalorierna men nu har jag skaffat mig ett par appar som ska hjälpa mig nå dit jag vill.

Började dagen med att jogga innan frukost (plus cykla till/från spåret). Testade runkeeper men den hade ingen bra gps så nu har jag installerar sportstracker istället.

Löpningen gick inte så bra som jag tänkt mig. För det första går jag mer än jag joggar men någonstans måste man ju börja. Mitt uppsatta mål drog jag över med flera minuter men det berodde delvis på att jag absolut inte ville springa om ett promenerande par som jag sprang ifatt (så här i början vill jag inte ha någon precis bakom mig om det går att undvika).

Jag är hur som helst väldigt nöjd med att jag tog mig iväg på egen hand - för att springa!

Så var det då min andra app: Noom heter den och hjälper mig räkna kalorier. Jag har räknat förut (med mycket bra resultat) men då höll jag allt i huvudet.

Noom tycker att jag ska äta 1300 kalorier per dag för att nå mitt mål och hittills idag har jag stoppat i mig 429 (fördelat på frukost och lunch).

Idag ägnar vi oss annars åt hemmafix, jag har sorterat ut en kasse kläder och en säck med gamla skor. Känner att det är dags för förändring på flera plan.


Inga kommentarer: