tisdag 3 september 2013

Kasse från Lina

Igår var det matkassepremiär för oss.
En inspirationskasse från Lina landade hemma hos oss, men då den kom ganska sent väntade vi till idag med att laga första rätten.

Fina råvaror och snygg liten folder men det var mycket hacka & blanda och steka och greja. Väldigt många moment helt enkelt så det var inte ultimat att laga den här maten när jag var ensam hemma med Fia. Gott blev det hur som helst, någon slags vietnamesiska kycklingbiffar med dressing, sojafrästa grönsaker och jasminris.

Knasigt mycket jobb att göra, får gå trots snuva, huvudvärk, hosta och tryck över bihålorna. Har jobbat hemma mån-tis och det blir samma sak imorgon om jag inte mirakulöst blir bättre under natten.

Då har jag gnällt färdigt, nu ska jag hämta mitt te.

1 kommentar:

Camillas dagar sa...

Hihi... vi hade också Linas för ett par år sedan och precis som du skriver, det var väldigt mycket hackande. Nu har vi ICA:s i stället och den är snabbare, men lite mer halvfabrikat så klart. Har man tid och ork är Linas perfekt. Själva konceptet matkasse är helt underbart och vi har ju det i stort sett varje vecka. Så skönt att slippa planera och handla mat. Man kan ju laga sina andra favoriträtter på helgerna om man vill. :D
Kram!