måndag 2 september 2013

Nyser och fryser

Ja men då är jag förkyld nu då och värre är det på väg att bli. Känner redan av mina bihålor, yihaa!
Idag har jag jobbat hemma, onödigt att smitta ner alla på kontoret. Jag fryser och nyser och snyter mig så det står härliga till.

Fia vaknade kl. 20 igår kväll och fick oss att somna på sängen & vakna kl. 22. Lagom mosig man är då när man vaknar. Vi gick i alla fall upp och såg klart "Cloud Atlas", en av de mest intressanta filmer jag sett på flera år.
Fia vaknade igen på natten. Från kanske 4-6 på morgonen låg hon och drog/pillade i mitt hår. Gaah. Jag älskar mitt barn men kära nån så irriterande det var, som en jättestor fluga som landar i ansiktet på en hela tiden. ;)  Typ.
 
Nu ser vi i alla fall Terry Gilliams "Brazil" från 1985. Också en intressant och bra film.
(Som ni märker har vi lyckats återvända till filmvärlden litegrann.)

2 kommentarer:

Fifi sa...

Usch, krya på dig!

Och njae, nattvaken unge är ju så där kul...

Omentjej sa...

Fifi: Tack! Eller hur, man blir rätt sänkt...