onsdag 9 oktober 2013

Nyfriserad och bortskämd

Jag hoppade över lunchen idag och skämde bort mig själv.

Hårtvätt, inpackning, vaxning av ögonbryn, färgning av bryn & ögonfransar, hårbottenmassage (ljuvligt). Allt detta medan jag satt i en stol som masserade ryggen.

Sedan klippning & styling (och lite makeup för att dämpa rödheten efter vaxningen).

 
Bort med skiten sa jag till Sofia, min frisör. Jag hade med en inspirationsbild som jag hittat hos Käthe (tack för tipset!).
 
Hämtade ut min nya jacka idag (har den på bilden, ska ordna en bättre bild). Jag blev lite snopen när jag såg prislappen som satt på, 999 norska kronor. Jag betalade 200 svenska. :)
 
Bäst av allt, vi har bokat en resa idag! Efter otroligt mycket velande, vi tog oss nog runt jorden ett par varv, landade vi till slut där vi inte alls tänkt: i Turkiet. Viktigast med denna resa var att den skulle ske snart, vara anpassad för Sofia och vara rent & snyggt & helst kännas lite lyxigt. Jag tror det här boendet uppfyller alla krav.
 
Rätt bra dag det här kan jag väl sammanfatta med!


6 kommentarer:

Frida sa...

Yey, hurra för en bra dag! Och snygg frisyr!!

Frida sa...

Jag och J var ju i Alanya för tusen år sedan och det var faktiskt trevligt. Ett stort plus med Turkiet är att de har jättegod mat! Osmansk kebab = världens godaste köttgryta!

Omentjej sa...

Frida: Åh vad bra, köttgrytan måste vi ju prova. Pratade med en tjej idag som bott i Turkiet i fem år, hon sa att nu är bästa tiden att åka för havet är uppvärmt men det är inte så illa hett längre.
Kram!

Fifi sa...

Det blev så snyggt!

Camillas dagar sa...

Du blev superfin i håret! Modigt!!! Jag skulle aldrig våga, har som minst haft page.

Omentjej sa...

Fifi: Tack! Är jättenöjd!

Camilla: Tack! Jag har haft kort i omgångar, ibland superkort. Mitt hår växer ganska fort så det gör det lättare att kapa.
När jag var liten hade jag ofta superkort, tom. snagg ibland. Sen under hela tonåren till 20-årsåldern lät jag håret växa.
Sen har jag växlat friskt mellan kortare och längre. :D