söndag 3 november 2013

Sköna söndag

Igår somnade Fia halv tolv. Jag somnade efter tre (kunde icke somna). Hann sova fem timmar ungefär innan Fia vaknade igen.

Den här dagen har jag gått i halvdvala. Började dagen med att putsa en köttbit (högrev) som Daniel sen satte på långkok. Vi köper kanonfint kött från Torsåkers kött, viktigt att djuren haft det bra tycker vi.

Sen var det pyssel hos syrran, jag fortsatte sy på en tavla till Fia som jag började på innan hon föddes... jag hade fastnat rätt rejält på att jag var missnöjd med ett par saker och jag har heller inte vetat hur jag ska gå vidare. Tänker mig typ en märktavla. Idag föll det på plats så nu är jag peppad igen. :)  Storslagna saker som hänt idag alltså... :D

Två finfina smakupplevelser idag:
- äppelkaka med flingsalt hos syrran
- köttgrytan med morötter, palsternacka och mycket svamp

Nu väntar en skön kväll och (kors i taket) en kväll då Fia faktiskt somnar före 20!

1 kommentar:

Camillas dagar sa...

Jag funkar inte heller bra om jag inte får sova. :( Nu har jag vaknat alldeles för tidigt i flera veckor, egentligen borde man ju sova bra nu då det är mörkare ute.
Kram!