söndag 2 februari 2014

28. Kolla! Här är en bok jag vill o-tipsa om.

Det här är nog den svåraste punkten. Man vill ju inte dissa böcker liksom (är det något jag inte fixar att slänga är det böcker). 

Jag är också av den sorten att jag gärna läser färdigt det jag påbörjat, men så såg jag en liten del av en dokumentär  om en boksamlare (varför såg jag inte hela? och varför minns jag inte vem det var?) och han sade något klokt om att man inte behöver läsa allt från pärm till pärm, en del böcker passar det bra att man bara läser ett stycke. Bläddrar och fastnar på en sida och sedan går man vidare till nästa. 
Så gör jag med alla böcker som inte är romaner. 

Men nu skulle jag o-tipsa och då väljer jag just en roman som jag började på men strax fastnade och slutade. Den kanske är bra, men jag tror inte jag vill ta reda på det. 
"På Chesil Beach" av Ian McEwan.

Inga kommentarer: