lördag 12 april 2014

Lördagslugn

Vi har haft ett par riktigt tuffa veckor på jobbet. Tuffa, men också roliga. Det var länge sedan jag kände mig så inspirerad på jobbet. Om det beror på att vår nya chef rör runt lite så att det händer mycket eller om det är att jag håller på att lämna över mina arbetsuppgifter vet jag inte, men det rör på sig och just nu är jag glad för det. Att sen två högt skattade kollegor försvinner är hemskt, men det påverkar inte den känslan just nu.

När överlämningen av mina arbetsuppgifter är klar ska jag ägna mig åt diverse annat. Från månadsskiftet närmare bestämt. Tidigare än jag hade trott. Hoppas på roliga saker men får nog räkna med en del trista grejer också, gamla surdegar som ingen hunnit med... 

A ja, det blir nog bra. 

Hur som helst, idag var vi jättetrötta hela lilla familjen. Låg kvar i sängen till klockan närmade sig 10 och det har inte hänt sedan Fia var liten bebis. Skönt var det även om det varit svårt att komma igång efter det. Vi var i alla fall på påskbasar och införskaffade lite påskpynt och ett dito ris, Fia fick prova på fiskdamm på morfars bekostnad och så fick vi träffa några ursöta kolsvarta lamm. 

På eftermiddagen sänkte sig lugnet och jag kände av att det var regn på gång i hela kroppen. Jag känner alltid på mig när det ska bli regn och åska osv. Kanske är mina lantliga gener. :)
När vi ätit kröp vi ner i sängen igen hela familjen och bara läste och hade mysigt. 

Och så gick den lördagen. Och den var skön.


2 kommentarer:

Camillas dagar sa...

Vilken mysig och fridfull dag. Njut!
Kram till dig

Anonym sa...

Låter verkligen som en härlig dag! Hur blev det med den där ramen som du beställde till Fias kalender? Är nyfiken och sugen på att beställa en sån jag också.