söndag 27 april 2014

Om när det blev sommar i april

Alltså..., den här helgen! Det är ju helt galet!
Idag har vi haft 23.3 grader, jag har gått barfota i shorts och t-shirt och ätit glass i solen.
Gullvivorna blommar och pionerna står i knopp. 
Det är ljuvligt.


Vi har grejat hela helgen. Jag börjar tro att vi börjat "boa" inför bebisen för så här inspirerad har i alla fall inte jag varit på... länge länge. Vi har inhandlat sand (jag var emot sandlåda i trädgården men nu har jag kapitulerat eftersom barnet älskar't), liten liten studsmatta (så där som de var när jag var liten), balkonglådor, ny pool till Fia (& mig), osv osv. 

Igår efter shopping och fika hos min fina systerdott som hade bakat massa gott var det mest rensning av rabatter som stod på schemat. Grillad oxfilé och melonsallad. Somnade gott. 

Idag har jag flyttat alla jordgubbsplantor från det som en gång var en sandlåda till balkonglådor som vi ska hänga på väggen, så slipper vi förhoppningsvis de förhatliga mördarsniglarna. 

Det händer mycket nu, det är kul på jobbet och det händer massor med Fias utveckling.
Hon är inte lika omöjlig längre, hon vill gosa och mysa och säger "jag älskar dig" ganska ofta. 
Min lilla påskgumma som gjorde stor succé i Bollnäs.

En del av påskpresenterna till Fia från familjen

Det här fina ägget fick Fias farmor när hon var liten

1 kommentar:

IngelaMolly sa...

Det har verkligen varit helt underbart väder. Vad härligt ni verkar ha det <3 Kram!