söndag 15 juni 2014

Bröllopsdag

Jag fick ett bra erbjudande om trerätters middag, tillgång till spa och övernattning på Orbaden. 
Eftersom vi är i stugan på midsommar & har bröllopsdag nu på söndag så passade det väldigt bra att boka in en natt söndag till måndag. Jag hade redan tagit semester 23/6 utifall vi skulle hitta på något. 

Anläggningen ligger fantastiskt fint vid Ljusnan. Jag har varit där på en möhippa i december och badat bubbelpool utomhus. Häftigt när det var 38 grader i vattnet och många (15-20?) minusgrader i luften.

Dessutom har jag varit där på bröllopsfest när min kära syster gifte sig. Även då hann vi njuta av spa och bubbelpool och den vidunderliga utsikten.  
Bild från Orbaden Konferens & Spa

Min systers bröllopsdag, en vacker dag i maj.
Idag har vi haft en jätteskön dag. Vi grejade massor i trädgården på förmiddagen så nu börjar det äntligen bli lite bättre ordning. Sen funderade vi på om vi skulle göra något men kom fram till att vi kanske bara skulle vara. Så vi åt lite glass, fyllde poolen åt Fia, hon fick springa i vattenspridaren och jag satt med en bok som jag inte fick mycket läst i (trögstartad). 

Nu är det fyra dagars jobb och sen fyra dagars ledigt. Känns bra. Sen 8 dagar till innan semestern.

4 kommentarer:

IngelaMolly sa...

Så underbart! Stort grattis på bröllopsdagen, jag har fortfarande ert underbara bröllopsfoto från tidningen på näthinnan =) Kram!

Omentjej sa...

IngelaMolly: Tack, ja den bilden är nog min favorit. :) Kram!

Camillas dagar sa...

Men det var ju Orbaden! Då gissade jag rätt. Härligt ställe med fantastisk mat!

Omentjej sa...

Camilla: Haha, mitt i prick! Ja det är ett underbart ställe!