fredag 22 augusti 2014

5 arbetsdagar kvar och imorgon Färnaweekend!

Äntligen är denna arbetsvecka slut! Jag jobbade hemma onsdag+torsdag men idag var jag på kontoret. Det var visserligen trevligt men jag fick ont och blev väldigt trött och efter att jag kommit hem blev jag på dåligt humör. Jag har inget tålamod alls just nu och verkligen kort stubin. Förlåt alla som kommer i vägen.

Jag ringde min BM idag för att få hjälp med händerna. Hon var ledig. 
Ringde min vårdcentral i stället. För att få hjälp (av arbetsterapeut) behövs remiss från doktor och eftersom min läkare slutar nu i dagarna och AT-läkaren har semester nästa vecka kunde jag inte få en tid förrän 15/9! Jösses. Kvinnan jag pratade med var i alla fall väldigt trevlig och medkännande och gav mig direktnumret till terapeuten för att jag åtminstone ska kunna ringa och fråga. Endast mellan 8-9 dock. 

Puh... det är inte lätt att få hjälp.

Hur som helst, imorgon är det dags för efterlängtad herrgårdshelg! Vi ska dit hela stora familjen, pappa fick sin helg i födelsedagspresent. Härliga Färna, det ska bli så mysigt!
Bild från min kära systers möhippa. 

3 kommentarer:

Käthes Mode sa...

Hoppas att herrgårdshelgen var trevlig!

Fifi sa...

Men vad segt att behöva kämpa så där för att få vård! Hoppas det ordnar sig och att helgen var mysig!

Omentjej sa...

Käthe & Fifi: Helgen var underbar och det ordnade sig med vården. Fick komma utan remiss, via direktnumret. Kors i taket! ;)