måndag 18 augusti 2014

Helgen som gick

Jag låg i sängen till 18 i fredags. Daniel hämtade Fia och lagade mat. Efter en timme uppe kunde jag knappt gå igen. Men så på lördagen kändes det lite bättre, systerdottern kom hit och var med oss och efter en lugn förmiddag bestämde vi oss för att åka på utflykt.

Mellansyrran med familj hakade på våra planer och vi möttes upp vid Strömsholms slott. Jag tog det väldigt lugnt och satt mest. Kollade slottsboden, åt lunch, tittade på när barnen lekte och pratade med syrran, gick fram till slottet. Gick alltså inte många meter. Tre brudpar kom för fotografering i parken. 

Det är ju så vackert!

Efter slottet skulle vi upp till ridskolan och promenera bland hagarna och stallen, men precis då öppnade sig himlen. Vi åkte till Åsby i stället för att shoppa i vilthandeln. Tji fick vi för de hann precis stänga. Barnen fick klappa kaniner och beskåda grisar och getter istället.

Kvällen blev lugn. Daniel var bortbjuden och Fia somnade på soffan. Som tur var "vaknade" hon när jag skulle lägga mig, det vill säga hon öppnade ögonen & förstod att jag frågade om hon kunde gå upp själv och lägga sig i sängen. Yes! Härligt.

Igår var vi tre systrar på stan. Det var första gången på länge länge som vi tre gjorde något tillsammans på egen hand, inga barn eller annat utan bara vi tre utan andra planer än shopping och mat.
Så himla mysigt!
Mat på systrarna Voltaire, jag åt en chevremacka & drack citronlemonad.

Om jag ser trött ut beror det på att jag sovit kolossalt dåligt. Känner mig som en riktig flodko dessutom. Jag orkade inte titta så mycket, tog alla chanser att sätta mig alt. stå & hänga. Jag ville verkligen köpa något nytt fint vanligt plagg att ha senare i höst, men det var inte roligt att ens försöka så det slutade med att jag köpte 
ett tvåpack amningslinnen. Tjohej! ;)  Syrrorna hittade dock jättefina saker!

Kvällen var inte riktigt lika mysig. Många sammandragningar som visserligen inte gjorde ont men som fick mig att må illa. Kräktes i några omgångar. Ont att gå. Idag är jag hemma & förhoppningsvis är jag piggare imorgon igen. 

2 kommentarer:

IngelaMolly sa...

Fina, vackra du <3 Ta hand om dig. Hur långt är det kvar nu?'
Kram Ingela

Omentjej sa...

Ingela: åh tack du fina! Det är 5 & en halv vecka kvar. Hjälp. :) Kram!