söndag 10 augusti 2014

Hemma igen och jobbladdar

Har haft ännu en härlig semestervecka.
Först ett par supertrevliga dagar med makens familj och släktingar från Kanada, sedan tog jag & Fia tåget till Hälsingland där vi busat och badat & haft det bra.

Imorgon blir det jobb och dagis igen. Fia börjar på ny avdelning, men hon känner ju de flesta så det blir inte så stor omställning. Vad gäller jobbet känns det jättekonstigt att man ska slungas in i allvaret och dessutom vara vikarie för två kollegor som har semester. Men jag har ingen ångest, kanske för att jag inte ska jobba särskilt länge innan jag går på mammaledighet. Tur är väl det för jag börjar få såna krämpor. Jag har jätteont i fingrarna och på natten domnar de bort, benen är som timmerstockar av svullnaden och det gör ont i tårna. 
Det värker i bäckenet, ibland känns det som att jag ska gå mitt itu, och  det hugger i magen. 

Alla mina krämpor är dock högst normala när man är i v34 och det är en ovanligt varm högsommar.
Men i alla fall. :)

Inga kommentarer: