torsdag 18 september 2014

Tid över

Nu märks det att jag börjar varva ned, får plötsligt lite mer energi till att blogga. När jag har för mycket runt omkring går min slötid vid datorn åt till att läsa andra bloggar, kolla fb, surfa mer eller mindre planlöst. 

Nu börjar jag känna mig inspirerad att ta tag i en massa saker, har redan börjat så smått med diverse surdegar som att rensa i gamla högar & lådor, börja använda saker som blivit lugnade, tvätta de där udda grejerna som aldrig blir av (och som maken inte fått röra) osv. Sånt jag inte orkat på länge. 

Just nu ligger jag i sängen under en filt och andas tungt. Jag har de senaste veckorna vaknat runt kvart i fem varje morgon och sedan har jag svårt att somna om så jag surfar på paddan eller läser. Sedan blir jag jättetrött på fm. Nu är Fia på dagis och jag har några timmar för mig själv. 

Det mesta är förberett inför bebisens ankomst men jag har lite småpyssel kvar, ska nog ta tag i det eftersom jag tror den kommer innan veckan är slut. Har en jobbgrej jag lovat att göra också. Kan fylla på min lista med en hel del punkter men jag låter bli. Det viktigaste: laga knytbandet på koftan jag ska ha med till BB, jag kan nämligen inte sluta tänka på det. :D

Nu har jag svamlat klart för den här gången tror jag.

3 kommentarer:

IngelaMolly sa...

Men åh så spännande. Du tror alltså den kommer närsom helst nu? Jag blir nervös å dina vägnar ;-) Skönt att du tar det lugnt och försöker varva ned.
Kram Ingela

Camillas dagar sa...

Mysigt det låter! :)
Kram och lycka till.

Librarybeth sa...

Tiden innan. Då man laddar både mentalt och fysiskt, en magisk tid i mitt liv.