onsdag 15 oktober 2014

Det ljuva livet

Det är ljuvligt att ha en liten bebis igen. Lilleman tycker om att ligga i min famn och det får han så gärna göra. En vägning har vi hunnit med sedan han föddes och det var för en vecka sedan, då var han uppe i 3590 gram, dvs. nästan tillbaka till födelsevikten.

Vi har bestämt namn också: Karl-Axel Erik Einar.
Tydligen första dubbelnamnet på länge på vår BVC. :)

Jag har massor jag vill blogga om men det har inte blivit av. Detta är första veckan som jag är ensam med båda barnen och hittills har det gått bra, peppar peppar. Att försöka kommunicera med treåringen är dock ganska ofta som att prata med en vägg. Hur många gånger kan man säga samma sak utan att få någon reaktion? Jag är på väg mot nytt rekord. ;)

Idag fick jag mitt första egengjorda halsband av Fia. Åh! Hon hängde det runt min hals och finare halsband har jag väl aldrig haft. :)


1 kommentar:

Librarybeth sa...

Och jag vill säga Grattis till nya familjemedlemmen!!