måndag 19 januari 2015

2014 i listform


1. Gjorde du något i år som du aldrig har gjort förut? Tog körkort. Fick barn nr. 2. ;)
2. Höll du några av dina nyårslöften? Nix, gav inga löften.
3. Fick någon du känner barn? Yes! Goda vänner till oss fick en gosse 7 veckor innan Kalle kom. 
4. Dog någon som stod dig nära? Ovanligt nog var jag inte på någon begravning 2014. 
5. Vilka länder besökte du? Frankrike, Monaco & Danmark.
6. Är det något du saknade 2014 som du vill ha 2015? Mer träning, mer energi, fler böcker lästa.
7. Vilket datum kommer du alltid att minnas? 26 september, när Karl-Axel föddes.
8. Vad är det bästa som hänt dig under året som gått? Att jag blev tvåbarnsmor, det konkurrerar ut allt annat.
9. Vilket var ditt största misstag? Hm, kan faktiskt inte komma på något nu, glömmer gärna sådant. 
10. Vilket var ditt bästa inköp? Riskutbildning + körlektionerna. 
11. Vad spenderade du mest pengar på? Lilla bilen. 
12. Vad gjorde dig riktigt glad? När jag klarade teoriprov + uppkörning på första försöket. När K-A föddes.
13. Har du varit sjuk eller skadat dig? Ja det vanliga: förkyld och så. Inget allvarligt.
14. Vilka låtar eller artister kommer få dig att tänka på 2014? Oj jösses, ingen aning. Jag lyssnar inte så mycket på aktuell musik.
15. Mådde du bättre eller sämre under 2014 än vad du gjort tidigare år? Bättre mestadels. Hade dock problem med foglossning och karpaltunnelsyndrom samt tidiga sammandragningar. 
16. Finns det något du önskar att du lagt mer tid på? Läsa.
17. Finns det något du önskar att du lagt mindre tid på? Att bekymra mig.
18. Hur var din julafton? Supermysig som vanligt.
19. Blev du kär? Ja! I Karl-Axel. ;)
20. Vilket program har varit det bästa på tv? True detective, samt gamla favoriterna Downton Abbey & Game of thrones. Har även sett några bra kortare brittiska serier: Barnmorskan i East End och Det blodröda fältet.
21. Hatar du någon som du inte hatade förut? Nej
22. Vilken var den bästa boken du läst under året? Hjälp, jag minns inte! Har inte alls läst mycket, mest deckare tror jag. Analfabeten som kunde räkna var ganska underhållande.
23. Vilken var din största musikaliska upptäckt? Dels radiokanalen "Radio Swing Worldwide", dels Jack Johnson
24. Önskade du dig något som du fick? Ett ljuvligt barn, ett körkort, en superfin väska, handdukar som mamma vävt och en hel massa annat. 
25. Önskade du dig något som du inte fick? Förmodligen, men inget jag minns. 
26. Vilken var årets bästa film? "Grand Budapest Hotel" & "Boyhood"
27. Vad gjorde du på din födelsedag? Jag minns inte exakt men det var midsommardagen och det var ganska kyligt. Vi åt jordgubbar och glass som alltid på min födelsedag och jag fick fina presenter. Dagen efter var vi på Svedbovallen i ösregn och på em. checkade vi in på Orbaden och firade bröllopsdag på tu man hand. Mysigt.
28. Vilka var de bästa människorna som du träffade? Frågan är lite konstigt formulerad tycker jag. Bäst är väl familj & vänner. Det var kul att träffa Daniels släktingar från Kanada också! 
29. Hur skulle du beskriva din klädstil? Under året som gick? Mammakläder. Mammajeans och klänningar. Inte så mycket stil, fast jag hade en hel del plagg jag trivdes bra i!
30. Vad fick dig att må bra? Sånt som alltid får mig att må bra: umgås med familj/släkt och vänner. Pyssla med blommor och odla saker. Vara i stugan. Fira olika saker. Vara hemma & mysa. Yoga. 
31. Vilken kändis var du mest sugen på? Oj... alla jag har gillat börjar ju bli så gamla... Haha. Kan inte komma på någon särskild faktiskt. 
32. Vem saknade du? Alla släktingar som inte finns mer. Släkt och vänner jag inte träffar så ofta som jag vill.
33. Vilken var din bästa månad? Januari för plusset på stickan. Hela sommaren redan från maj var underbar med mycket roligt och trevligt som hände. September var en ganska fantastisk och omvälvande månad och vinner nog pga: helt underbart väder hela månaden (snacka om brittsommar), jag tog körkort och två veckor senare blev jag tvåbarnsmor.
34. Finns det något som du skulle kunna ha gjort bättre? Äh, jag är nöjd!
35. Hur kommer nästa år att skilja sig från det här? Det blir nog inte så stor skillnad. Jag ska börja gå på babyträffar på öppna förskolan för Kalle älskar musik och sång, han kommer såklart börja krypa och förmodligen gå i år så det blir väl mer rörelse, men på det stora hela blir den största skillnaden att jag inte kommer att vara gravid nästan hela året. :D

Inga kommentarer: