lördag 7 mars 2015

Bokutmaning - mars 2015: Första veckan

 Fina Fraidi kör bokutmaning och jag hakar på. Men jag kör inte varje dag utan (försöker) veckovis.

1. Jag och mina böcker...
Det här är en del av mina böcker. Delvis i färgordning, delvis i ingen ordning alls, mer än att alla stora böcker på de nedersta hyllorna är faktaböcker. Obs. att vi har en nästan antikvitet i form av gammal cd-spelare. Jag älskar mina böcker och jag skäms inte för min icke-ordning, jag vet ju själv vad jag har och var jag hittar mina böcker. 


2. Måste läsa i mars
adlibris.com
Jag har en stor boktrave på vänt, men den här: "Äldst, yngst eller mittemellan: din placering i syskonskaran och hur den påverkar dig" tycker jag ska bli intressant att läsa. Som yngst av tre systrar finns säkert en del igenkänning.


3. Snyggast omslag

Det går ju inte att välja men här är två heta kandidater!


4. Bästa bok till film

Inte lätt, men jag tycker att Harry Potter blev ruskigt bra som film, särskilt då den första.
Naturligtvis också Stolthet och Fördom i BBC:s oslagbart bra version.


5. En hjälte du älskat
movieposterdb.com
Gandalf!


6. Favoritbokvärld

Trots att jag är vuxen har jag många gånger drömt mig bort till Hogwarths och Harry Potters värld.


7. Bästa boken någonsin

Nej men usch, jag kan inte svara på den.
Jag älskar verkligen Sagan om ringen, Narnia & Harry Potter men jag kan inte säga att någon av de böckerna är den bästa någonsin. 

Jag passar på den för tillfället.



Inga kommentarer: