torsdag 27 augusti 2015

Ljuva augusti

Det har varit en mulen morgon. Stilla och varm och kvav men också lite blåsig och sval. Det är fortfarande sommar men det märks att hösten börjar smyga sig på.

Det har varit en ljuv augusti. Hög klar luft, varma sköna dagar, torrt och stilla.

Fia har börjat på dagis igen, på storbarnsavdelningen (4-6 år). Hon som alltid varit en av de äldsta är nu en av de yngsta. Hon trivs men saknar sin gamla avdelning. Jag är jätteglad för äntligen har jag fått bra kontakt med personalen och får feedback utan att behöva dra fram den.

En vecka hann Fia gå på sin nya avdelning innan vi bestämde oss för att åka tillbaka till Hälsingland där vi stannade i en vecka. Fia har plockat bär; vinbär och krusbär, blåbär och hallon, till och med några lingon (som inte är riktigt klara än).
Augustikväll

Knasbollarna

Jag tröttnar aldrig på denna vy

Me, myself & I

När de inte bråkar så är de väldigt goa med varann

På väg upp i skogen

Buskalle!

Fia har cyklat med mig varje dag när vi promenerat

Vi har vaknat tidigt varje dag och flera gånger har dimman legat tät över sjön

Överblommat mjölkört. Jag tänker änglavingar. Mjuka skira dun. Magiskt.

Vi tog bilder för att skicka till dagis, Fia valde en annan som vi skickade, men jag tyckte den här var finare. På dagis visade de bilden på samlingen.

Mammas krasse väller ur odlingslådan. Läckert!

Inga kommentarer: