onsdag 14 oktober 2015

Vi närmar oss slutet...

Snart är denna gräsänkeperiod över. Det har gått jättebra, långt över förväntan, men nu är jag tröttare än jag någonsin varit tror jag. Två dagar till, sen packar jag in guldklimparna i bilen och kör till Arlanda för att hämta min man.

Under dessa snart tre veckor har jag:
- inte fått en enda hel natts sömn
- alltid haft minst ett, ibland två, barn i en enkelsäng (jag har sovit på kontoret)
- vaknat varje dag med huvudvärk, hosta och igentäppta bihålor (blir jag någonsin frisk?)
- sett Kalle utvecklas från sina första stapplande steg till en fullfjädrad hjulbent liten fotgängare
- haft massor med mys med mina älskade små
- videopratat med maken nästan varje dag
- saknat samma make massor massor
osv.

Jag har inte (så gott som iaf) städat, knappt lyckats plocka i & ur diskmaskinen, knappt hunnit tvätta. Det ser ut som en tornado dragit fram i vårt hem och när barnen väl har lagt sig på kvällen orkar jag max se något kort innan jag stupar i säng.

Det har varit utmattande men också mysigt. 

2 kommentarer:

Frida sa...

Wow, du är verkilgen en hjältinna som har pallat i tre veckor! Du är grym! Längtar tills vi ses!

Omentjej sa...

Frida: Åh tack! Jag längtar också!!