söndag 29 november 2015

1:a advent


Vilken mysig första advent vi har haft. Förmiddagen ägnades åt att baka (jag) och städa (maken). Jag bakade lussekatter och kärleksmums, igår kokade jag chokladkola. 

På eftermiddagen hade vi lite kombinerat adventsfika/försenat kalas för Kalle (vi fick ställa in hans kalas då jag var för sjuk och sedan har det inte blivit tillfälle). 
 Medan jag bakade tre plåtar med lussekatter...
 ...gjorde Fia två egna bullar. Eller, åtminstone den ena var en "snigelbulle".
 Lite adventspyntat i köket blev det också. 
Amaryllisen har fascinerat Fia ända sedan jag köpte den. "Den har växt!" "Nu har den växt ännu mer!" Osv. :) Fint att den slog ut precis lagom till idag.

Efter fikat åkte mamma och jag ner på stan och gick på musikgudstjänst i domkyrkan. Det var så vackert att jag nästan började gråta. I bänken framför oss satt en galet söt liten tjej på ca ett halvår och jag fick sådan bebislängtan att jag bara ville hem och krama Kalle.

Nu njuter vi av ett, för tillfället, ganska välstädat hem.
Glad första advent!

Inga kommentarer: