onsdag 18 november 2015

Helgen som gick

Lilla bokmalen
Fredag 13 november var en prima dag. Jag fick gå på stan med syrran, utan barn, och kom hem med ett antal påsar varav ett par var till mig själv. :) Kvällen blev lugn och allt var fint.

Natten till lördag vaknade jag runt tresnåret. Av någon anledning började jag kolla fejjan. Såg vad som hänt i Paris... Så fruktansvärt, som en mardröm. Plötsligt kändes, och känns, krig och terror så nära. Oro för framtiden, vad ska mina barn växa upp i för värld? Min fredagslyx kanske snart är ett minne blott? Men samtidigt har väl alla föräldrar känt så någon gång... och inte ska väl rädslan få segra? Jag såg ett ljuvligt klipp med en liten pojke och hans pappa som kom fram till att blommorna och ljusen som folk placerat ut är där för att skydda oss. Fin symbolik i det, det är kärleken och gemenskapen som ska vinna, inte hotet och hatet.

Lördag fortsatte jag som om inget hänt med shopping. Kalaskläder till barnen och nya skor till mig. En försvunnen påse kom till rätta med hjälp av vänliga människor. 

Vi körde på med kärlek och gemenskap på lördagkvällen. Ett gäng underbara, roliga & smågalna tjejer sammanstrålade på stan för drinkar, middag och dans. Roligaste kvällen på länge och en riktig energiboost!

Jag somnade inte förrän kl. 2 och trots att jag kände mig bakis dagen efter (jag drack trots allt tre drinkar, alkoholfria men ändå!) så fick vi mer gjort hemma än på länge, både inne och ute.

Sammanfattningsvis var det en himla bra helg för mig, trots det fruktansvärda i Paris.
Peace & Love!

Inga kommentarer: