lördag 21 november 2015

Plötsligt händer det...

Jag är inte jätteflitig på att plantera om mina växter... stackars gröningar! För närvarande har jag knappt några växter inne heller pga barn som klättrar på fönsterbrädor, river i blad, river ner krukor osv. 

Men de stackare jag har förtjänar ju ett bättre öde än att sakta tyna bort kan man tycka.

I torsdags hade blomsterlandet nyöppning på ny adress här i gurkstaden så jag drog med mig mamma och barnen dit (och Kalle drog ner en vas och sönder ett blad... ajaj). Hur som helst köpte jag ny jord, nya krukor till murgrönan, hyacinter osv. 

Sen fick de däringa grejerna stå, i en kasse... till idag. :)

Inte nog med att jag planterade hyacinterna (som blivit lite krokiga där i kassen) och 2 krukor murgröna, jag slängde med resten av växterna när jag ändå höll på. Och nu känner jag mig såklart sjukt nöjd. :D Tänk vad lite det krävs ibland...

Inga kommentarer: