måndag 7 mars 2016

En måndagslista, lånad

Nu knycker jag en lista från Fraidi som i sin tur hittat den på andra ställen. 


Nämn något som gjorde dig glad igår: Att Fia har så bra kompisar i grannhusen, att syrran och kusinerna kom på besök.
Vad gjorde du kl 08 imorse: Packade prylar jag sålt på Tradera i väntan på att maken skulle komma hem från hockeyn. 
Vad gjorde du för 15 min sedan: Tittade på Ponyo (film från Ghibli).
Det sista du sa högt: Minns ej.
Det senaste någon sa till dig: "Jag vet inte."
Vad har du druckit idag: Vatten, te, bubbelvatten, varm choklad, alkoholfri öl.
Vad var det senaste du åt: En fräsch Club Sandwich, spontan AW som jobbet bjöd på. 
Vad var det senaste du köpte: Minns ej. Tapas i lördags kväll?
Vad är det för färg på din ytterdörr: Blå.
Vad är det för väder hos dig nu: Kallt, ruggigt, eländigt slaskigt. Lite nederbörd?
Godaste glassmaken: Citron. Kola. 
Tror du på kärlek vid första ögonkastet: Ja. 
Sover du tungt: Både och.
Drömmer du mardrömmar: Ibland, inte så ofta nu för tiden tack & lov. 
Favoritklädsel: Myskläder hemma. Alternativt klänning och kofta. 
Favoritlåt just nu: "The Kiss" med The Cure.
Vad ser du om du tittar till höger: Min ljuvliga lilla dotter. 
Vad gör dig glad just nu: Att min pappa mår bättre efter att ha varit dålig. 
Vad ska du göra härnäst: Slå mig till ro och lägga upp mina trötta fötter på en pall. 
Höger- eller vänsterhänt: Höger.
Humör just nu: Nöjd, glad, väldigt trött. 
Favoritgodis: Lakrits, citronkola, choklad.
Kläder just nu: Stjärnbyxor från Polarn & Pyret, stickad tröja från Vero Moda.
Sommarplaner: Hemmafix, mycket trädgårdsfix, och så får vi se hur det blir med den nya lilla bebisen. Att vi är hemma tillsammans från maj-augusti ger ju lite extra utrymme. 
Hur många kuddar sover du med: Två, ibland tre. En under huvudet, en som jag lägger åt sidan när jag läst klart och ibland en mellan knäna/under magen. 
Spelar du något instrument: Nja, har gjort, kan nog ta någon ton, men aktivt? Nix.
Morgon- eller nattmänniska: Natt.
Vad är viktigast för dig: Familjen.
Är du kittlig: Jag vet faktiskt inte, jag tycker iaf inte om ifall någon försöker.
Snarkar du: Ibland.
Stjärntecken: Tvilling, eller kräfta. Lite oklart där eftersom jag är född på gränsen.
Äckligaste insekten: Vill inte ens skriva, urk...
Längtar du mest efter just nu: Italien! Vi har tankar på en resa dit efter sommaren men jag skulle gärna åka nu och stanna... hela sommaren? :) Eller nej, men både nu och sen? Vore najs. 

1 kommentar:

Camillas dagar sa...

Skönt att din pappa mår bättre! Jag kanske lånar din lista, men den var såå lång. ;)
Kram!